Wat heb je nodig?

Kleding op de golfbaan

Klik hier voor de poster die op onze locaties hangt.

Als je lijkt op alle andere beginners dan maak je je waarschijnlijk druk om van alles. Welke schoenen doe ik aan? Kan ik een spijkerbroek aan bij het golfen?

Dus hier de belangrijkste ‘regels’:

• Bij het golfen draag je kleding waarmee je goed kunt bewegen. Je moet immers allerlei rare bewegingen kunnen maken (swingen, bukken en misschien zelfs kruipen om je bal onder de bosjes vandaan te halen).
  • Zorg er wel voor dat er bij het golfen niet opeens allerlei dingen zichtbaar worden die je liever verborgen had gehouden en die anderen ook liever niet willen zien (bloot, zeg maar).
  • Houd rekening met het weer. Zorg dat je dingen aan en uit kunt doen: laagjes.
  • Draag schoenen waarmee je lang kunt wandelen en je de golfbaan niet beschadigt. Bij voorkeur golfschoenen en anders sneakers of zo.

Golfclubs

Als je nog geen eigen golfset (golfclubs) wilt kopen, kun je deze ook huren op onze golfbanen. Als je als beginner meedoet aan een Golfstartpakket (een all-inclusive pakket) dan is een leenset bij het pakket inbegrepen.

Als je een golfset wilt aanschaffen, kun je altijd advies vragen aan onze golfprofessionals. Of lees het artikel van de NGF over golfclubs voor beginners, klik hier.

Op onze locaties verkopen we momenteel golfsets voor beginners van Spalding. De merken: Dunlop, Spalding, Wilson en Skymax maken allemaal ongeveer dezelfde kwaliteit golfclubs speciaal voor beginners.

Wil je meer lezen over welke verschillende clubs er zijn, zoals houten, ijzers en wedges. Lees er alles over op Golf.nl, klik hier.